Choroby a wysiłek fizyczny

ms

Chociaż to zdrowie, to nie jest on jedynym czynnikiem wpływającym na kondycję naszego ciała i umysłu. Prawdą jest, że regularny wysiłek fizyczny pozwala utrzymać w dobrej formie, ale istotne znaczenie ma tutaj odpowiednie dobranie go do naszych aktualnych możliwości. Co jednak, gdy borykamy się z jakąś chorobą? Czy przyjmowanie konkretnych leków wyklucza nas z prowadzenia aktywnego życia?

Wysiłek fizyczny a

Codzienny ruch jest wpisany w fizjologię naszego organizmu, jednakże zdarza się tak, że dana choroba uniemożliwia nam normalne funkcjonowanie, przez co wiele czynności jesteśmy zmuszeniu mono ograniczyć.

typu II i a aktywność fizyczna

Wysiłek fizyczny zwiększa wrażliwość tkanek na insulinę, gdyż glukoza jest lepiej wykorzystywana jako źródło energii potrzebnej mięśniom do pracy. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby wysiłek fizyczny nie był zbyt intensywny, gdyż może dojść do hipoglikemii. Dodatkowo ruch wpływa na spalenie nadprogramowych kilogramów, dzięki czemu łatwiej jest panować nad chorobą. Otyłość zwiększa czynnik ryzyka rozwoju wielu niebezpiecznych chorób, a ponadto obciąża stawy. Warto więc postawić na w wodzie.

tętnicze, i astma oskrzelowa

Dzięki ćwiczeniom fizycznym ściany naczyń stają się elastyczniejsze, a ponadto zostaje obniżona jego podwyższona wartość. Poprzez zmniejszenie masy ciała można utrzymać ciśnienie na prawidłowym poziomie. Dzięki wysiłkowi fizycznemu zwiększa się masa mięśniowa, która chroni kości przed złamaniem, nawet jeśli pacjent boryka się ze zmianami osteoporotycznymi. Przy astmie często występuje uczucie duszności i kaszel podczas aktywności fizycznej, ale poprzez odpowiednie dobranie wysiłku do stopnia choroby można zapobiec tym nieprzyjemnym skutkom. Dodatkowo poprawia się wydolność układu oddechowego i wzrasta pojemność płuc, dzięki czemu ataki astmy są rzadsze i mniej dokuczliwe. Sprawdzą się tutaj treningi interwałowe oraz funkcjonalny.

Czym jest ?

Trening funkcjonalny jest rodzajem intensywnych ćwiczeń, które przyczyniają się do wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowywania. Podczas tego rodzaju treningu osobisty trener personalny skupia się na tym, aby poszczególne grupy mięśniowe podopiecznego współdziałały ze sobą, dzięki czemu możliwe staje się zwiększenie koordynacji oraz gibkości. Czy warto postawić na funkcjonalne treningi indywidualne? Na jakie korzyści można liczyć?

Trening funkcjonalny – na czym to polega?

Na trening funkcjonalny składają się ćwiczenia podobne do tych, które wykonujemy w swoim codziennym życiu. Tak więc wstawanie z łóżka, wyciąganie ręki, sięganie po coś, podnoszenie przedmiotów czy też wspinanie się po schodach. W treningu funkcjonalnym chodzi o naśladowanie tych ruchów. Chociaż z pozoru może wydawać się łatwy, to po narzucenia sobie odpowiedniego tempa można nieźle się zmęczyć. Trenerzy personalni zalecają wykonywanie ćwiczeń w seriach trwających od 50 do 90 s. Na jedną serię przypada jedno ćwiczenie, które powinno być powtarzane jak najszybciej tylko potrafimy.

Podczas treningu ważna jest różnorodność ruchów, dlatego też warto wdrożyć do swojego planu dodatkowe elementy typu piłki lekarskie, worki, gumy, sztangielki, stepy, drabinki, płotki, taśmy czy też BOSU. Zaletą treningu funkcjonalnego jest wzmocnienie ciała bez widocznej rozbudowy tkanki mięśniowej. Dodatkowo poprawia koordynację i gibkość, a także pozwala sprawniej się poruszać. Ćwiczenia pomagają utrzymać prawidłową postawę i zapobiegają bólom kręgosłupa.

Komentarze
Udostępnij
Next Post

Zmiana kompozycji ciała, czyli redukcja tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni

Poprzez zmianę kompozycji ciała możliwe jest osiągnięcie idealnej sylwetki, a składają się na to procesy utraty tkanki tłuszczowej oraz budowanie masy mięśniowej. Wiele osób chciałoby spalić zbędną tkankę tłuszczową, a jednocześnie zachować jak największą ilość czystej masy mięśniowej. Jednakże, aby poprawić kompozycję ciała, trzeba liczyć się z tym, że trenującym […]

Odwiedź nas na Facebooku