Woda – jak nauczyć się ją pić?

AmeliiK

źródłem życia, nie bez powodu używa się tego stwierdzenia. 50%-65% naszego ciała stanowi woda każdego dnia tracimy ją poprzez oddychanie, pocenie, wydalanie itp. Dobowe zapotrzebowanie na płyny to 2l-2,5l czyli 8-10 szklanek.

Zadaj więc sobie pytanie czy pijesz wodę ?

Często odpowiedzią jest TAK! Ja piję dużo wody w ciągu dnia. Ale czy aby na pewno wody? Często wychodzi na to, że pijesz faktycznie ale 3-6 kaw dziennie lub mocnej herbaty a może nawet i z cukrem. Tak, pije dużo! ale słodzonych soków lub napojów gazowanych. Suma summarum dochodzisz do wniosku ze dziennie czystej wody wypijasz nawet nie szklankę!

Jeśli tak masz super! 🙂 BUDZIMY SIĘ ! to jest ten idealny moment! Jeśli nie – brawo za świadomość!

Tak właściwie, po co komu ta woda?

  • Jest rozpuszczalnikiem wszystkich substancji, we krwi i wewnątrz komórek. Dzięki temu sprawniej działają wszelkie procesy chemiczne w naszym organizmie
  • Umożliwia wchłanianie pożywienia z jelit, trawienie, transport i odżywianie komórek
  • Ułatwia usuwanie szkodliwych produktów przemian materii oraz toksyn
  • Reguluje temperaturę organizmu
  • Odpowiada za odpowiednie nawilżanie oraz zachowanie kształtu błony śluzowej, stawów, układu nerwowego czy gałki ocznej. Dzięki dużej ilości wody w komórkach naszego organizmu są one ‘pełniejsze’ – a więc mamy mniej zmarszczek, a nasza skóra jest bardziej jędrna
  • Im więcej pijemy tym bardziej rozcieńczamy krew. Rzadsza krew łatwiej dociera do odległych komórek w naszym ciele, dlatego zupełnie wbrew odruchowi, gdy zimno nam w stopy – wypici pół litra wody poprawi nam krążenie krwi, ułatwi rozgrzanie oraz odżywienie komórek w naszym ciele
  • Woda jest nam niezbędna do życia

Nie wszyscy posiadamy nawyk picia wody lecz to nie znaczy, że nie możemy tego wypracować. Możemy nauczyć się robić to, jak każdą czynność w ciągu dnia – jak choćby nawyk mycia zębów wpajany nam od dziecka. Znam parę sposobów jak to wdrożyć w życie opowiem o nich, może któryś się sprawdzi –  ogromnie by mnie to mnie ucieszyło.

1. Sposób jaki testowałam na sobie, rysowałam na kartce 8 szklanek wody i z każdą wypitą szklanką w ciągu dnia kolorowałam kubeczek na kartce. To fajny sposób na weekend lub dla dzieci, jednak w pracy było mi ciężko chodzić z kartką w kieszeni i zapominałam o kolorowaniu, ale początkowo byłam zachwycona.

2. Sposobem było pisanie godzin na butelce. Na butelce rysowałam kreskę, każda kreska miała swoją godzinę do której musiałam wypić wodę. Było to świetne, ale jak zapomniałam o wodzie o 10:00 i przypomniało mi się o 14:00 to miałam co nadrabiać, eh….

3. Sposób ten sprawdził mi się najlepiej. Zakupiłam zegarek z funkcją liczenia kroków itp. Te zegarki są teraz na czasie ale mi zależało na funkcji ALARMU WODA.

Ustawiłam sobie alarm co 30min i w momencie kiedy poczułam wibrację sięgałam biegiem po wodę. Ten sposób był dla mnie zbawienny! Dziś sięgam po wodę automatycznie bo mój tego potrzebuje i rozstałam się z moim zegarkiem. Dla tych zatwardziałych  którzy uparcie twierdzą że nie są w stanie wypić 8 szklanek w ciągu dnia:

Usiądź! Napisz sobie na kartce o której wstajesz i o której kładziesz się spać. Policz ile to godzin? Naprawdę nie dasz rady wypić szklanki wody co godzinę?

Zostaw odpowiedz dla Siebie i zrób z tym co uważasz  😉

Smacznej wody Kochani

AmeliiK

 

 

Komentarze
Udostępnij
Next Post

Montaż rekuperacji - jak wybrać odpowiednią firmę do jej instalacji?

Montaż systemu rekuperacji nie jest bardzo skomplikowanym zadaniem, jednakże wymaga przede wszystkim wiedzy oraz umiejętności. Tak więc najlepiej, aby zajęli się tym fachowcy, którzy się na tym znają, ponieważ od montażu tak naprawdę wiele zależy. Chodzi tutaj nie tylko o skuteczność, ale przede wszystkim wysoką sprawność, która jest bardzo istotna. […]

Odwiedź nas na Facebooku