Zmiana kompozycji ciała, czyli redukcja tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni

ms

Poprzez zmianę kompozycji ciała możliwe jest osiągnięcie idealnej sylwetki, a składają się na to procesy utraty tkanki tłuszczowej oraz budowanie masy mięśniowej. Wiele osób chciałoby spalić zbędną tkankę tłuszczową, a jednocześnie zachować jak największą ilość czystej masy mięśniowej. Jednakże, aby poprawić kompozycję ciała, trzeba liczyć się z tym, że trenującym przyjdzie się zmierzyć na przemian z okresem budowy masy mięśniowej i utraty tkanki tłuszczowej, czyli tak zwanym redukowaniem i masowaniem.

Osobisty trener personalny odnośnie tracenia tkanki tłuszczowej a budowania masy mięśniowej

Treningi indywidualne to najlepszy sposób na to, aby z głową zmienić kompozycję swojego ciała, ponieważ trener podchodzi do każdego indywidualnie, gdyż każdy z nas ma inne potrzeby i oczekiwania. Chociaż teoretycznie jest możliwe spalanie tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni, to jednak nie można wykonywać tych obu rzeczy w jednakowym tempie. Budowanie masy mięśniowej wymaga większej ilości energii, a więc niezbędna jest nadwyżka kaloryczna. Natomiast przy redukcji tkanki tłuszczowej zmniejsza się codzienne zapotrzebowanie, gdyż potrzebujemy wówczas mniejszą ilość energii w celu utrzymania masy ciała. Wielu osobom trudno jest ustawić podaż na odpowiednim poziomie, przez co nie obserwują pożądanych efektów. Dodatkowo jeśli znajduje się w stanie katabolicznym, to nie ma co liczyć na spektakularne budowanie masy mięśniowej, a ponadto organizm zmniejsza syntezę białek. Odpowiednio zbilansowana i dobrana objętość treningowa to klucz do sukcesu.

na masę

Poprzez zmianę kompozycji ciała możliwe jest osiągnięcie idealnej sylwetki, a składają się na to procesy utraty tkanki tłuszczowej oraz budowanie masy mięśniowej. Wiele osób chciałoby spalić zbędną tkankę tłuszczową, a jednocześnie zachować jak największą ilość czystej masy mięśniowej. Jednakże, aby poprawić kompozycję ciała, trzeba liczyć się z tym, że trenującym przyjdzie się zmierzyć na przemian z okresem budowy masy mięśniowej i utraty tkanki tłuszczowej, czyli tak zwanym redukowaniem i masowaniem.

Trening na siłę

Trening na siłę ma na celu wzrost naturalnej siły mięśniowej. Przed jego rozpoczęciem klient powinien odbyć odpowiedni staż treningowy. W treningu na siłę niezbędne są: rozgrzewka na początku i rozciąganie na końcu ćwiczeń. Podczas wykonywania treningu zwiększa się ilość ciężarów, zmniejsza natomiast ilość powtórzeń.

Trener dostosuje właściwy plan treningowy, biorąc pod uwagę kondycję, stan zdrowia oraz samopoczucie. Udziela także porad dotyczących odpowiedniej diety. Ma za zadanie zadbać o motywację i bezpieczeństwo osoby ćwiczącej. Ustala w taki sposób, by nie przeciążyć organizmu. Staje się mentorem i przyjacielem klienta.

Treningi indywidualne w tym wypadku są jak najbardziej wskazane. Zapewniają one lepszy efekt. Jednostkowe podejście do klienta gwarantuje dobór właściwego treningu, ćwiczeń oraz diety. Trener ma wówczas możliwość przyjrzenia się możliwościom oraz nabytym już umiejętnościom. To z kolei zwiększa szansę na uzyskanie przez klienta wymarzonego efektu.

Komentarze
Udostępnij
Next Post

Wypadek przy pracy

Niejednokrotnie zdarza się, że w trakcie wykonywania czynności służbowych dochodzi do wypadku. Co powinien zrobić w takim przypadku pracodawca? Do czego pracodawcy jest potrzebna ponowna ocena ryzyka zawodowego? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w poniższym artykule. Wypadek przy pracy a ocena ryzyka zawodowego Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa […]

Odwiedź nas na Facebooku